sunnuntai 6. marraskuuta 2011

Palvelun puutteet vahvuuksiksi

Markkinoinnissa ja myynnissä kannattaa tietenkin painottaa niitä asioita, joissa tuotteesi tai palvelusi on oikeasti hyvä. Niitä asioita, joissa yrityksesi erottuu edukseen massasta. Yleisesti ottaen ei kannata viestiä puutteista.

Nykypäivänä odotetaan että palvelusi sisältää vähintään kaikki yleisesti siihen palveluun kuuluvat nykyaikaiset elementit. Ravintolassa tai hotellissa kuuluu nykyään olla langaton internet, sen olemassaolo ei ole enää yrityksesi arvoa nostava tekijä.

On kuitenkin olemassa myös asiakkaita, jotka eivät sinun palvelusi yhteydessä haluakaan kaikkia nykyajan härpäkkeitä. Nykyajan online-yhteiskunnassa on syntymässä asiakaskuntaa, jotka maksavat mielellään olosuhteista, jolloin on pakko olla offline. Asiakkaan näkökulmasta asian takana on samat tekijät kuin sinun kohdallasi palvelun tuotteistamisessa. Emme pysty asiakkaanakaan ottamaan enää haltuun kaikkea ja keskittymään miljoonaan asiaan kerralla. Niinpä joudumme karsimaan aistejamme kuormittavista ärsykkeistä.

Yrityksen näkökulmasta kilpailuetu voikin yllättäen muodostua siitä, että tarjoat kahvilassasi oikeasti vain kahvia. Ja luot ympäristön sellaiseksi, että asiakkaasi voi keskittyä vain ja ainoastaan kahviinsa, eikä yhtään mihinkään muuhun ylimääräiseen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti