sunnuntai 27. marraskuuta 2011

Näin saa massat liikkeelle!

Keskeinen pohdinnan aihe liiketoiminnan kehittämisessä on: Miten saadaan oman tuotteen tai palvelun ympärille sellainen "hype", että se houkuttelisi oikeasti liikkeelle suuria massoja?

Tärkeintä on tietenkin itse tuote, jonka täytyy olla riittävän omaperäinen ja rohkea haastaakseen ympärillä kuhisevat muut vastaavat ilmiöt. Mutta itse tuote, tai sen takana oleva loistava idea ei riitä, ellei siitä pysty (tai halua) tehdä julkista.

Helpoin tapa nykypäivänä on saada massat liikkeelle verkon avulla. Tämä kuitenkin edellyttää tiedon ja asiantuntemuksen jakamista koskien tuotettasi tai palvelua. Kukaan ei voi tietää kyseessä olevan huippujuttu, jos se pidetään vain omana tietona. Monesti huippuideat halutaan pitää itsellä, kun todellisuudessa vasta niiden jakaminen johtaa idean menestykseen. Samalla merkataan oman osaamisen reviiri ja mitataan onko idea oikeasti niin hyvä kuin on luultu.

Tärkeintä on saada liikkeelle ensimmäinen seuraaja. Hän houkuttelee mukaansa seuraavat ja taas seuraavat jne. Pidä huolta ensimäisestä seuraajasta, muut hoitavat loput ja massareaktion on valmis.

Oheinen video kertoo kaiken olennaisen.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti