keskiviikko 21. lokakuuta 2009

Kuinka erottua massasta?


Älä kangistu kaavoihin
  
Matkailutuotteet noudattavat hyvin usein samoja tutuiksi tunnettuja kaavoja. Hotellihuoneet ovat pääpiirteissään samanlaisia, sisustukseltaan hillittyjä, tiettyyn perusformaattiin perustuvia. Innovatiivisuus tuotekehittelyssä on kuitenkin sallittua myös matkailubisneksessä.

Räväkät ideat jäävät mieleen

Vierailin hiljattain saksalaisessa Artgenossen Landarthotel -nimisessä majoitusliikkeessä, jossa huoneen WC oli muotoiltu ulospäin näyttämään ränsistyneeltä "paskahuussilta". Sisätilat niin WC:ssä, kuin muutoinkin hotellissa toki olivat viimeisen päälle nykyaikaiset, mutta huoneessa saattoi kuvitella nukkuvansa minkä tahansa ulkovajan kuistilla...

Tämän tyyppiset ratkaisut toki jakavat mielipiteitä asiakkaiden kesken ja kaikki eivät varmasti haluaisi herätä aamulla ulkohuussin rappusilta. (Etenkin jos pitkäksi venähtänyt ilta on häivyttänyt mielestä asiayhteyden hotellihuoneeseen). Siitä huolimatta tietynlainen erilaisuus varmasti jää mieleen ja jättää pysyvämmän kokemuksen kohteesta.
 
Positiivista erottumista
 
Erilaisuus voi myös muodostua hyvin pienistä ja yksinkertaisista asioista ilman, että kenenkään asiakkaan mieli on vaarassa häiriintyä. Tärkeää on muistaa, että palvelun kautta koettu positiivinen erilaisuus on yhtä tehokas elämyksen syventäjä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti