Kiuasvalmistaja Harvian toimitusjohtaja Risto Harvia totesi, ettei episodi ainakaan paranna yrityskuvaa. Heinolan kaupunki ilmoitti höyryn tuskin hälvettyä, ettei kisaa järjestetä enää koskaan.
Miksi ei?
Eikö juuri nyt olisi hyvä sauma hyödyntää mediahuomiota ja lyödä lisää puuta pesään? Kyllähän saunominen on ulkomaalaiselle jo normaaliolosuhteissa extremelaji. Miksei sitä sellaisena markkinoitaisikin?
Kaikki extriimi ja äärimmäisyyshän ovat nykypäivänä elämyksiä. Matkailijat hakevat "hallittua hengenvaaraa". Mikäpä tämän tapahtuman jälkeen olisi hallitumpaa hengenvaaran kokemista kuin normaali saunominen.
Heinolan kaupunki puolestaan voi yrittää murtautua maailmaan mediaan millä tahansa teemalla, mutta tuskin löylykilpailun nyt ja tulevaisuudessa saamaa huomiota ja markkina-arvoa pystyisi koskaan ylittämään. Tämän tajusi heti ainakin muuan kauppamies Keskinen.
Kuva: KSML.fi/Keski-Suomen Pelastuslaitos
Hei!
VastaaPoistaVaikka saunaonnettomuus ikävä asia olikin, niin olen samaa mieltä siitä, että saunaa ja saunomista on edelleen rummutettava mediassa. Se on myös tärkeä osa Suomen brändiä.
Kyllä, juurikin näin! Sauna perustuotteena on kuitenkin ihan pikkuisen eri tavalla toteutettu, kuin kyseessä ollut kisasauna. Silti myös tämä extreme-ulottuvuus on hyvä pitää mukana!
VastaaPoista